Van klantgerichtheid tot diversificatie: vijf strategische richtlijnen voor succesvolle accountantskantoren

VENRAY - Er is niet één juiste strategische richtlijn voor één kantoor laat staan voor alle accountantskantoren. De strategie van een kantoor is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de missie, de visie op de markt, de grootte van het kantoor etc. in dit artikel; Van klantgerichtheid tot diversificatie: vijf strategische richtlijnen voor succesvolle accountantskantoren hebben we een vijftal strategische richtlijnen opgesteld die kunnen bijdragen aan de successen van een accountantskantoor.

Wij zien dat accountantskantoren steeds meer kijken naar, nadenken over en handelen naar strategische richtlijnen. Maar de groep accountantskantoren die met strategische richtlijnen werkt is nog maar klein. Strategische richtlijnen helpen bij de positionering van jouw accountantskantoor en bij het maken van de (voor jouw accountantskantoor) juiste keuzes. Denk aan resultaten en keuzes als het gaat over personeel, klanten, dienstverlening etc.

Strategische richtlijnen zijn richtlijnen die in het kader van de strategieontwikkeling door de vennoten van accountantskantoren worden gegeven, die aangeven welke resultaten worden verwacht van de teams, vakgroepen, specialisten e.d. binnen het kantoor.

In dit artikel hebben we een vijftal strategische richtlijnen omschreven die kunnen bijdragen aan de resultaten, keuzes en het succes van accountantskantoren.

 

Bron: Management Kompasgroep B.V. - partner AccountancyWorld

Laatste nieuws