Klantinterview: 5 tips voor optimaal kantoorbeheer

NIEUWEGEIN - Ieder accountants- en administratiekantoor wil zijn kantoorbeheer goed op orde hebben. Naast een investering in digitale ondersteuning, is een goede inzet van middelen als CRMdocumentbeheerurenregistratiefacturatie, workflows en digitale boekhouding nodig. Maar hoe haal je hier het meeste uit? Exact vroeg het Marlon Steenman van accountantskantoor Accloudant.

1. Zorg dat je klant de waarde van administratie waardeert

Het is geen groot geheim dat de meeste ondernemers administratie als een onfortuinlijke bijkomstigheid van ondernemen zien. Als de boekhouding alleen uit noodzaak gevoerd wordt, dan is het een verplichting die te veel tijd kost en duur is. Marlon: “Wij werken veel met groeiende ondernemingen en zien dan de bijkomende ‘groeipijnen’ van dichtbij. Eén daarvan is dat de administratie meestal als ‘moetje’ is bijgehouden. Wij laten onze klanten zien dat het juist een waardevolle bron van inzichten is. Hoe komt geld de organisatie binnen? Waar gaat het geld heen? Waar zit de ruimte om te investeren en verder te groeien? Door die vragen te beantwoorden voeg je als accountant echt iets waardevols toe aan de bedrijfsvoering.

Bekijk de overige 4 tips op de website van Exact

 

Bron: Exact - partner AccountancyWorld

Laatste nieuws