Bijna 4 procent meer omzet voor BDO

EINDHOVEN - De omzet van BDO Nederland is vorig jaar met 3,9% gestegen tot 319 miljoen euro. Ook het resultaat was beter. BDO zet vol in op personeelswerving en -behoud, maar investeert ook in verdere automatisering.

De grootste omzetstijging bij BDO werd net als in vorige jaren in de Advisory-tak geboekt, de inkomsten in het segment Accountancy & Advies gingen omlaag. Het bedrijfsresultaat verbeterde van 44 miljoen euro tot 47 miljoen euro. Het resultaat voor belasting steeg door naar 45,3 miljoen euro. De klanttevredenheid steeg van een 7,5 naar een 7,8.

Vanwege de voortdurende pandemie stond 2021 in het teken van verbinding, aldus bestuursvoorzitter René Nelis. Er is onder meer veel geïnvesteerd in trainingen en opleidingen en in praktische zaken als goede thuiswerkfaciliteiten, een optimaal functionerende digitale infrastructuur, nieuwe kantoren die hybride samenwerken ondersteunen en uitbreiding en verbetering van arbeidsvoorwaarden. ‘In 2021 en de komende jaren is aandacht voor vitaliteit en werkplezier belangrijk in ons streven naar een mensgerichte organisatie en leidraad bij de investeringen die we doen.’ In 2021 is verder ook een vitaliteitsscan geïntroduceerd om met klanten gericht stil te staan bij de vitaliteit van hun organisatie. ‘Op het gebied van kwaliteit hebben we in 2021 wederom een aantal goede, kwaliteitsverhogende stappen weten te zetten. Externe reviews hebben ons vertrouwen gesterkt dat we op de goede weg zijn.’

"Ondanks een zeer uitdagende arbeidsmarkt zijn we in 2021 in staat geweest veel talenten te behouden en aan ons te binden. Wij blijven inzetten op het behouden van onze talentvolle mensen en het aan ons verbinden van nieuw talent.’

Tegelijk wordt energie gestoken in verdere standaardisatie, automatisering en meer regionaal concentreren van werken. ‘De automatisering en robotisering van routinematige en compliancewerkzaamheden in al onze praktijken zal verder vorm krijgen. In 2022 gaan we deze werkzaamheden ook voor een belangrijk deel invullen vanuit vier regionale Delivery Centers, die tegelijkertijd dienen als een goede eerste opleidingshub voor onze starters, vanuit waar ze vervolgens doorstromen naar onze praktijken. Dit maakt het ook mogelijk mensen die uit een andere branche afkomstig zijn intern op te leiden.’

Bekijk het hele jaarverslag van BDO hier

Laatste nieuws