ABN AMRO geeft klanten tool om snel gesprekken te checken
bron: AccountancyWorld
Ook ABN AMRO komt met een onlinehulpmiddel in de app waarmee klanten kunnen controleren of ze echt een medewerker van ABN AMRO aan de lijn hebben. Met deze nieuwe Gesprek Check wil ABN AMRO oplichtingspraktijken zoals bankhelpdeskfraude tegengaan. Bij deze vorm van fraude doet een crimineel zich voor als bankmedewerker.
Volgens onderzoek in opdracht van de bank is ruim een kwart van de Nederlanders nog niet volledig op de hoogte wat een bank nooit aan haar klanten vraagt. Dat is aanleiding voor ABN AMRO om met dit extra veiligheidshulpmiddel te komen. Klanten die twijfelen of ze werkelijk iemand van de bank aan de lijn hebben en niet mogelijk een fraudeur, kunnen dit nu snel achterhalen. De bankmedewerker moet dan een bericht in de app sturen om het gesprek te bevestigen.
Eerder dit jaar bood ING haar klanten ook al de mogelijkheid snel te controleren of zij gebeld worden door hun bank of door een oplichter die uit is op hun geld. Door tijdens het gesprek op de knop Check het Gesprek in de app te klikken, kunnen klanten hun telefoonnummer invullen. Het belsysteem van de bank controleert dan of een ING-medewerker aan de andere kant van de lijn zit.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
04 okt Opschorten stakingen goede zaak volgens VNO-NCW
-
04 okt Franse premier denkt aan extra heffing voor grote bedrijven
-
04 okt Volksbank wil organisatie vereenvoudigen
-
04 okt Accountancy Europe maakt factsheet over CSDDD
-
04 okt ESG-rapportage: wat je ermee kan én moet
-
04 okt Zó kun je als accountant Agile werken | Agile werkwijzen
-
04 okt Vijf redenen waarom ondernemers proactieve accountants nodig hebben
-
04 okt Veelgestelde vraag: het vormen van wettelijke reserves in de jaarrekening
-
03 okt Prinsjesdag met Visser & Visser: ruim 650 bezoekers en een persoonlijke Prinsjesdagmailing
-
03 okt De dubbeldeal: 2 NIRPA PE-trainingen voor de prijs van 1
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan