ABN AMRO geeft klanten tool om snel gesprekken te checken

bron: AccountancyWorld
Ook ABN AMRO komt met een onlinehulpmiddel in de app waarmee klanten kunnen controleren of ze echt een medewerker van ABN AMRO aan de lijn hebben. Met deze nieuwe Gesprek Check wil ABN AMRO oplichtingspraktijken zoals bankhelpdeskfraude tegengaan. Bij deze vorm van fraude doet een crimineel zich voor als bankmedewerker.
Volgens onderzoek in opdracht van de bank is ruim een kwart van de Nederlanders nog niet volledig op de hoogte wat een bank nooit aan haar klanten vraagt. Dat is aanleiding voor ABN AMRO om met dit extra veiligheidshulpmiddel te komen. Klanten die twijfelen of ze werkelijk iemand van de bank aan de lijn hebben en niet mogelijk een fraudeur, kunnen dit nu snel achterhalen. De bankmedewerker moet dan een bericht in de app sturen om het gesprek te bevestigen.
Eerder dit jaar bood ING haar klanten ook al de mogelijkheid snel te controleren of zij gebeld worden door hun bank of door een oplichter die uit is op hun geld. Door tijdens het gesprek op de knop Check het Gesprek in de app te klikken, kunnen klanten hun telefoonnummer invullen. Het belsysteem van de bank controleert dan of een ING-medewerker aan de andere kant van de lijn zit.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
11 feb Von der Leyen lanceert groot AI-initiatief op top
-
11 feb Rabobank is minder kwijt aan toezicht en boekt hogere winst
-
11 feb 6x hoe documentopslag jouw kantoor ongemerkt duizenden euro’s per jaar kost
-
11 feb Hr ontwikkelingen van de afgelopen 25 jaar
-
11 feb Geen arbeidsovereenkomst maar wel een dienstbetrekking?
-
10 feb Nederland krijgt naheffing van bijna 700 miljoen
-
10 feb Inkoopbeleid overheid moet nog klimaatbewuster volgens onderzoek
-
10 feb Frankrijk kondigt ruim 100 miljard euro aan AI-investeringen aan
-
10 feb Nederlandse industrie produceert opnieuw minder
-
10 feb Een optimaal presterend accountantskantoor, kan dat dan?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan