Te veel klanten, te weinig aandacht? Keuzestress voor accountants

VENRAY - Wij horen vrijwel altijd van accountants terug dat ze het belangrijk vinden om hun klanten voldoende aandacht te geven, maar dat ze omwille de factor ‘’tijd’’ hier niet altijd aan toe komen. Het liefst geven ze hun klanten namelijk nog extra aandacht met toegevoegde waarde maar hiervoor heb jij als accountant tijd nodig om je te verdiepen in de klant, zijn markt en zijn verdienmodel. Uiteraard moet deze tijd er dan wel eerst zijn. Een overvolle agenda, door 101 uiteenlopende redenen, zorgen er in de praktijk vaak voor dat er geen tijd is voor verdieping, echte aandacht en daarmee echte advisering wat leidt tot structurele vooruitgang.

Wij hebben 3 manieren om dit binnen jouw kantoor structureel te veranderen en tijd vrij te maken voor ‘’die extra aandacht’’ die de klant verdient. De een is wellicht eenvoudiger te implementeren dan de ander. De drie manieren zijn;

-        Het creëren van overcapaciteit;

-        Het verder optimaliseren en automatiseren van de backoffice en primaire processen;

-        Het bedienen van minder klanten en daar meer voor doen;

Óf een combinatie van bovenstaande drie, hetgeen ook vaak gebeurt.

Meer lezen over bovenstaande manieren om structureel meer tijd vrij te maken binnen jouw kantoor? Bezoek onze website

 

Bron: Management Kompasgroep B.V. - partner AccountancyWorld

Laatste nieuws