Hoe je als klein kantoor je positie kunt versterken

DELFT - Een trend binnen de accountancysector is de verschuivende rol van het controleren van de cijfers naar een meer adviserende rol. Accountantskantoren willen hun waarde voor klanten vergroten en meer tijd vrijmaken voor gesprekken met de klant. Hoe zorg je als kantoor dat je klaar bent voor deze nieuwe manier van werken. Ga je voor het versterken van je positie als kleiner kantoor, of ga je voor samenwerking of een overname?

Nederland heeft ongeveer 6.000 actieve accountantskantoren. De meeste daarvan zijn kleine kantoren met één of twee partners en voornamelijk mkb-klanten. Door hun beperkte omvang hebben die kantoren weinig tijd en geld beschikbaar om te investeren en te innoveren. Dat is tientallen jaren goed gegaan in een branche die niet zo sterk aan verandering onderhevig was. Maar de afgelopen jaren is er wel degelijk het een en ander veranderd. Zo is het onder meer door digitalisering steeds belangrijker om te innoveren. Bovendien wordt steeds meer verwacht van accountants: niet alleen dat ze een nette jaarrekening opleveren, maar ook dat ze klanten adviseren.

Lees meer op de website van Exact

 

Bron: Exact - partner AccountancyWorld

Meer over


Laatste nieuws