Herkenbare ergernissen tijdens de administratie

EERSEL - Ondernemen en administratie bijhouden is niet los van elkaar te zien. Je kunt hier als ondernemer niet omheen. Dat is soms ook afzien. We horen veel verhalen van ondernemers die er als een berg tegenop zien en zich ergeren aan administratie. Maar het kan handiger. We schetsen een aantal herkenbare ergernissen – én een handige oplossing.

1. In de avonduren nog de administratie moeten doen

Je hebt een lange dag gewerkt, gezwoegd, gezweet en misschien wel door de file geworsteld. Je hebt een zere rug en ligt met de beentjes op de bank en dan herinner je dat je de administratie nog moet verwerken. Vaak gebeurt dit in een programma waar je helemaal niet handig in bent. Dit kost je veel tijd en energie.

Hoe het handiger kan? Met een online administratiepakket zoals WeFact heb jij de administratie zo gedaan. Door gebruik te maken van de mobiele app kun je zelfs tijdens het uitvoeren van je werk – op locatie – al aan de slag met offertes, verkoopfacturen en zelf bonnetjes toevoegen als inkoopfactuur. Handig dus als je veel onderweg bent!

2. Bonnetje kwijt, declaratie misgelopen

Als ondernemer ben je vast ook wel eens een bonnetje kwijtgeraakt dat je eigenlijk in de administratie wilde opvoeren. De Belastingdienst vereist nu eenmaal bewijslast. Logisch, maar hierdoor loop je zomaar – afhankelijk van het bedrag op je bonnetje – € 350 euro mis. Dit voel je als ondernemer meteen. Wat stom!

Hoe het handiger kan? Met WeFact kun je snel en gemakkelijk een foto van het bonnetje als inkoopfactuur toevoegen in jouw administratie. Maak dus meteen na een aankoop een foto van de bon! Zo mis je niks in jouw administratie.

3. Geklooi met cijfers in Excel en Word

Werk jij nog in Excel of Word? Wat een gepruts met cijfers en ergernis komt hierbij kijken. Je hebt hier geen zin in en bent liever bezig met ondernemen.

Hoe het handiger kan? Door online je administratie bij te houden, bespaar je jezelf en je boekhouder veel tijd. Bovendien verklein je de kans op fouten. Hierin zijn namelijk veel zaken geautomatiseerd, zoals de factuurnummering en het rekenen met bedragen. Met WeFact maak je gemakkelijk een koppeling met het boekhoudpakket dat jouw boekhouder gebruikt. Zo wordt de gehele administratie automatisch doorgezet naar jouw boekhouder. Dit scheelt de boekhouder ook tijd, en dus kosten!

Eenvoudig de administratie bijhouden met WeFact

Met WeFact kun je gemakkelijk een factuur maken en versturen. Ben jij benieuwd naar de facturatiesoftware van WeFact? Vraag nu een 30 daagse gratis proefperiode aan!

 

Bron: WeFact - partner AccountancyWorld

Laatste nieuws