Consumenten klagen minder over financiële diensten
12 mei 2017 09:28
bron: AccountancyWorld
bron: AccountancyWorld
DEN HAAG - Consumenten hebben vorig jaar minder geklaagd over financiële diensten bij het klachteninstituut financiële dienstverlening Kifid in Den Haag. Het Kifid ontving 6.142 nieuwe klachten. Dat is 8 procent minder dan een jaar eerder.
Aldus vrijdag gepubliceerde cijfers. Volgens het Kifid is de daling voornamelijk toe te schrijven aan een nieuwe werkwijze, waarin de rol van de Ombudsman is geïntegreerd in de procedure van de Geschillencommissie.
Net zoals voorgaande jaren hadden schadeverzekeringen het grootste aandeel in de klachten met 36 procent. Daarna volgen klachten over hypotheken met 27 procent.
Klachten over bankproducten en levensverzekeringen zijn goed voor een aandeel van respectievelijk 17 en 15 procent.
Laatste nieuws
-
14 nov Reactie NBA op AFM rapporten
-
14 nov KPMG Private Enterprise bekroont winnaars van Global Tech Innovator-competitie 2025
-
14 nov Omzet detailhandel ruim 4 procent gestegen
-
14 nov Maak kennis met het nieuwe online Novak Samensteldossier in Silverfin
-
14 nov De opdrachtbevestiging voor samenstellings-opdrachten
-
14 nov Inspelen op de vragen in de markt, welke prijsstrategie kies jij als accountant?
-
13 nov Big four werken aan auditproducten voor certificering van AI-oplossingen
-
13 nov Kees de Boekhouder kiest voor Blinqx Accountancy & Tax als nieuwe partner voor fiscale aangifte
-
13 nov Het verborgen proces dat elke accountantskantoor vormgeeft: cultuur
-
13 nov Samenstellingsopdrachten voor BV's
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan