Klachtencommissie NBA: actief informatie inwinnen bij overname dossier
bron: AccountancyWorld
AMSTERDAM - De Klachtencommissie NBA adviseert accountants die bij vertrek van een collega een dossier overnemen zich actief te informeren over de status van het dossier en de stand van zaken met betrekking tot lopende opdrachten. Dit voorkomt dat de klant tussen wal en schip belandt en er onnodig tijd verloren gaat.
Aldus een van de aandachtspunten die de Klachtencommissie uit de in 2016 genomen beslissingen haalt, zo valt te lezen in het vandaag gepubliceerde jaaroverzicht van de commissie.
De toestroom van nieuwe klachten is in 2016 iets teruggelopen ten opzichte van 2015 (50 resp. 57) en een onevenredig deel van de klachten is in het laatste kwartaal ontvangen (20). Daardoor zijn in 2016 minder klachten afgehandeld dan in het voorgaande jaar.
Meer hierover, als ook over de wijze waarop de klachten zijn afgehandeld, is te lezen in het jaaroverzicht 2016.
Laatste nieuws
-
14 nov Reactie NBA op AFM rapporten
-
14 nov KPMG Private Enterprise bekroont winnaars van Global Tech Innovator-competitie 2025
-
14 nov Omzet detailhandel ruim 4 procent gestegen
-
14 nov Maak kennis met het nieuwe online Novak Samensteldossier in Silverfin
-
14 nov De opdrachtbevestiging voor samenstellings-opdrachten
-
14 nov Inspelen op de vragen in de markt, welke prijsstrategie kies jij als accountant?
-
13 nov Big four werken aan auditproducten voor certificering van AI-oplossingen
-
13 nov Kees de Boekhouder kiest voor Blinqx Accountancy & Tax als nieuwe partner voor fiscale aangifte
-
13 nov Het verborgen proces dat elke accountantskantoor vormgeeft: cultuur
-
13 nov Samenstellingsopdrachten voor BV's
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan