Deloitte koopt claim Groningse gemeenten af
bron: AccountancyWorld
GRONINGEN - Deloitte heeft een claim afgekocht van de gemeenten De Marne, Winsum en Bedum in Groningen.
Aldus het Dagblad van het Noorden. De drie gemeenten dienden een claim in tegen het accountantskantoor omdat Deloitte onverwacht in de zomer van vorig jaar het lopende contract verbrak. De drie gemeenten waren van mening dat Deloitte moest opdraaien voor de extra kosten die zij moesten maken om voor 2016 alsnog de jaarrekening te kunnen laten controleren door een nieuwe accountant. Vallei Accountant nam uiteindelijk de controletaken van Deloitte bij de drie gemeenten in Groningen over.
"Dit is onbehoorlijk gedrag. Van een accountant verwacht je niet dat hij eenzijdig een lopend contract opzegt. Wij willen dat Deloitte de extra kosten vergoedt die wij als gemeenten moeten maken om een nieuwe accountant aan te stellen." Zo sprak Harmannus Blok, wethouder van Financiën in Winsum destijds.
De exacte bedragen van de claim en de afkoopsom zijn door betrokken partijen niet bekendgemaakt.
Laatste nieuws
-
05 jun Voordelen van PSD2 voor accountants en ondernemers
-
05 jun Ernesto Lopez Vega (Qwoater) over de Document Hub: één centrale plek voor al je klantdossiers
-
05 jun Whitepaper: Voordelen van online salarissoftware
-
05 jun Investeren in een slimme samenwerking loont, maar weet je klant dit ook?
-
05 jun Abonnementsvorm binnen mijn accountantskantoor, wel of niet doen?
-
04 jun Overnames in accountancy worden vooral gefinancierd door private equity
-
04 jun Mkb’ers lopen gemiddeld €20.000 mis en bijna de helft weet het niet eens
-
04 jun Hoe de werkplek van zakelijk en financieel dienstverleners er in 2027 uitziet
-
04 jun 5 manieren waarop accountants AI voor zich kunnen laten werken
-
04 jun Partner Event van Becky.works brengt Nederlandse accountantskantoren naar Sarajevo
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan