Trends en ontwikkelingen in accountancy. Zo gaat “Advies Anno Nu” er mee om!

DOETINCHEM - De trends en ontwikkelingen in accountancy. Hoe gaan concullega kantoren daar mee om? DizzyData bracht een bezoek aan “Advies Anno Nu” en schreef een blog over hoe zij omgaan met; de krapte op de arbeidsmarkt, automatisering/digitalisering en hun veranderende businessmodel.  

Dit is Advies Anno Nu.

Iris, oprichter van Advies Anno Nu, is haar kantoor begonnen in 2004. Ooit werkte zij in de binnenvaart maar heeft zij zich, net als veel van haar medewerkers, laten omscholen tot fiscaal adviseur. Advies Anno Nu richt zich op de ondernemer die het beste uit zichzelf wil halen. Van ZZP’er tot klein MKB. Voorop staat een héle goede dienstverlening maar nog belangrijker is dat zowel klant als medewerker het fijn vinden met – en voor Advies Anno Nu te werken en privé en werk goed kunnen combineren. De natuurlijke groei komt dan vanzelf. En dat blijkt. Inmiddels telt het kantoor zo een 10 medewerkers. Met als gevolg een nieuw, groot en open kantoor aan de Industriestaat in Doetinchem.

Hoe gaat Advies Anno Nu om met: De krapte op de arbeidsmarkt?

De groei van Advies Anno Nu neemt ook de nodige uitdagingen met zich meeHet vinden van goeie mensen is de grootste. Hoe is het dan toch is gelukt te groeien naar 10 medewerkers? Op de werkvloer van Advies Anno Nu zie je het antwoord. Jonge mensen, en die vormen tot (fiscaal) adviseur anno nu.

We nemen aan op ontwikkelingspotentie. Hoe zijn je sociale vaardigheden? Vind je het leuk om nieuwe dingen te leren?"

De medewerkers van Advies Anno Nu zijn starters die beschikken over:

-  Analytisch vermogen
-  Empathisch vermogen
-  Sociale vaardigheden
-  IT savviness

De vaktechniek wordt aangeleerd, belangrijker is de vertaling naar de klant. Het draait niet om de cijfers maar de beleving van de ondernemer.

 

Hoe gaat Advies Anno Nu om met: Automatisering en Digitalisering?

Het aanleren van deze vaktechnieken kost natuurlijk veel tijd. Een hoge mate van automatisering zorgt er voor dat Advies Anno Nu niet alleen tijd heeft voor het aanleren van de vaktechnieken maar ook meer tijd heeft voor de klant, sales en (recruitment) marketing.

Het begon ooit met klanten die enorme bestanden aanleverde waar ik eigenlijk niets mee kon. Ik dacht als we dat nou eens slimmer aanpakken”

Advies Anno Nu besloot daarop een klantportaal te ontwikkelen waar zij scanners aan koppelde. Iedere klant kreeg dan een zelfde scanner in bruikleen en scande hun administratie. Vervolgens kwam dat – eigenlijk al digitaal dus – in een zelfde format in het klantportaal. Vandaag de dag vormt dit klantportaal nog steeds het centrale punt van de dienstverlening. Het klantportaal, de boekhoudsoftware en de salaris administratie zijn dan ook het uitgangspunt van verdere digitalisering en automatisering. Een proces waarbij wordt gekeken naar de impact op zowel de interne bedrijfsvoering als de dienstverlening naar de klant. Een proces van continu inventariseren en evalueren.

Uiteindelijk maakt automatisering het werk gemakkelijker en dat merkt de klant ook. Het is echter wel belangrijk dat je daarom voorop blijft lopen. Advies Anno Nu denkt daarom constant na over de volgende stap in automatisering en digitalisering.

Omdat het zo gemakkelijk gaat bij ons weken we ondernemers los van hun huidige kantoor/boekhouder/accountant”

Hoe gaat Advies Anno Nu om met: Het veranderende business model?

Ben je benieuwd naar het hele verhaal van Advies Anno nu? Lees hier verder! 

 

Bron: DizzyData - partner AccountancyWorld

Laatste nieuws