PwC Nederland boekt duurzame groei en versterkt innovatie

Vandaag publiceert PwC Nederland haar jaarbericht over het boekjaar 2024/2025. In een jaar dat werd gekenmerkt door technologische versnelling en geopolitieke ontwikkelingen, realiseerde PwC een omzet van € 1.095,6 miljoen, een groei van 1,5 procent. Het operationeel resultaat steeg met 18,8% en kwam uit op € 225,3 miljoen. 

Agnes Koops-Aukes, voorzitter van de raad van bestuur van PwC Nederland, is trots op de ontwikkeling die de organisatie doormaakt. ‘Om effectief in te spelen op de snel veranderende behoeften van onze klanten is het essentieel dat we onze dienstverlening en onszelf blijven ontwikkelen. Collega's in Nederland en wereldwijd werken steeds vaker samen. Door hen gericht in te zetten en technologie optimaal te benutten, verbeteren we onze efficiëntie, geven we vorm aan de toekomst van ons personeelsbestand en helpen we onze klanten nog beter vooruit.’ 
 
Om de impact van geopolitieke veranderingen te begrijpen en te duiden, heeft PwC in maart 2025 - in opdracht van Stichting Management Studies (gelieerd aan VNO-NCW) – samen met Instituut Clingendael het boek ‘Impact van Geopolitiek’ gepubliceerd. Dit boek, mede geschreven door twee PwC-collega's, biedt praktische handvatten en inzichten waarmee organisaties hun weg kunnen vinden in een steeds complexere wereld. Ook namen we het initiatief tot een ‘Geopolitical Services Desk’, een loket voor geopolitieke vragen van klanten. ‘Klanten waarderen het dat we de kennis en expertise uit onze organisatie en ons internationale netwerk gebundeld hebben. En het heeft onze dialoog over dit thema enorm versterkt', aldus Koops-Aukes. 

Waardevolle inzichten voor klanten en de maatschappij ontstaan ook door de inzet van AI. Veel collega’s maken inmiddels dagelijks gebruik van AI-tools, waardoor we processen kunnen stroomlijnen en repetitieve taken verminderen, en tegelijkertijd de kwaliteit van ons werk verder kunnen verbeteren', aldus Koops-Aukes. ‘Het is inspirerend om te zien hoe collega’s moeiteloos schakelen tussen verschillende AI-tools in hun dagelijkse werk, en we steeds vaker innovatieve oplossingen ontwikkelen waarmee we klanten helpen bij hun AI-vraagstukken.’ 

Laatste nieuws