Waarom is het opstellen van klantprofielen voor MKB accountantskantoren belangrijk?

bron: AccountancyWorld
Om jouw klanten nog beter te (leren) kennen is het belangrijk om klantprofielen op te stellen, omdat jij als probleemoplosser voor MKB bedrijven wilt weten wat de problemen of uitdagingen zijn. Op deze manier kun jij de juiste dienst inzetten om hun probleem op te lossen.
Vaak wordt binnen accountancy gedacht: als wij nou zorgen dat de traditionele werkzaamheden voor een goede prijs op orde zijn, dan is mijn klant wel tevreden. Daarom bouwen accountantskantoren hun dienstverlening vaak op vanuit deze gedachte. Dit resulteert er helaas in dat de meest gebruikte verdienmodellen; uren x tarief of een abonnementsmodel zijn. Hierbij is voor het samenstellen, controleren en beoordelen van de jaarrekeningen een centrale rol weggelegd. Maar, welke uitdaging van de ondernemer los je hiermee op?
Lees het artikel op onze website
Bron: Management Kompasgroep B.V. - partner AccountancyWorld
Meer over
Laatste nieuws
-
16 jun Neem je de exitstrategie wel mee bij je keuze voor nieuwe software?
-
16 jun Trendrapport: Zo kijken finance professionals naar digitalisering en AI
-
16 jun Auditfees staan onder druk in de Verenigde Staten
-
16 jun Zelfstandige kantoren hebben de beste business case
-
16 jun 3 tips om efficiënt te werken dankzij automatisering
-
13 jun ABN AMRO: accountants profiteren van groei ondanks personeelstekorten
-
13 jun 7 signalen dat jouw salarisadministratie toe is aan automatisering
-
13 jun Dit zijn de meest populaire secundaire arbeidsvoorwaarden
-
13 jun ING: accountants wachten af met AI
-
13 jun Vind balans tussen efficiëntie en kwaliteit met werkprogramma’s van de toekomst
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan