Bij de loodgieter lekt de kraan en de accountant..… heeft het altijd druk

VENRAY - Het is een oud gezegde dat de kraan van de loodgieter lekt. De loodgieter is altijd bezig om de klanten te helpen, waardoor hij zijn thuisfront vergeet.

Hierin zien we een mooie parallel met de accountancy. Het afgelopen jaar is in gesprekken met vele accountants wel weer gebleken hoe zij altijd klaar staan voor hun klanten. Daarnaast hebben ze een behoorlijke portefeuille aan klanten. Kortom ze zijn altijd in de weer.

De link met de loodgieter

Hoe linken we deze constateringen nu aan het gezegde over de loodgieter? We zien twee trends ontstaan:

  • Er is te weinig tijd om aan zijn eigen kantoor te werken;
  • De hoeveelheid klanten en het altijd paraat staan voor klanten leidt er toe dat zij onvoldoende persoonlijke aandacht aan iedere klant afzonderlijk kunnen geven. Hierbij lekt de kraan niet alleen bij henzelf, maar ook bij de klant.

Lees hier op onze website wat hier de oorzaken van zijn.

 

Bron: Management Kompasgroep B.V.

Laatste nieuws