de Jong & Laan presenteert vijfde kwaliteitsverslag

VROOMSHOOP - Ondanks een bewogen jaar presenteert de Jong & Laan alweer haar vijfde kwaliteitsverslag onder de titel ‘Ontwikkeling brengt vooruitgang’. Dit transparantieverslag heeft een iets andere vorm dan de voorgaande jaren. We verantwoorden ons organisatie breed en presenteren onze nieuwe strategie. Algemeen directeur Marco Lokhorst: “Open, persoonlijk en met oog voor kwaliteit en ontwikkeling streven we vol energie vijf uitdagende ambities na!”

Eén de Jong & Laan

Waar we vorig jaar in het verslag over zowel de controlepraktijk als de samenstelpraktijk rapporteerden, doen we dat nu organisatie breed. Als mkb-accountantskantoor zet de Jong & Laan zich volop in om te zorgen dat klanten hun administraties en processen op orde hebben. Maar dat gaat verder dan alleen inzicht in cijfers en voldoen aan wet- en regelgeving. De Jong & Laan ondersteunt op diverse vakgebieden, zodat de klanten kansen optimaal benutten, zich verbeteren en groeien.

De afgelopen jaren richtte de Jong & Laan zich vooral op de kwaliteit in de controle- en samenstelpraktijk. Dat pakte goed uit, met voldoendes tijdens de SRA-reviews als gevolg. Deze ingeslagen weg zet de organisatie nu door en daarbij kijkt ze breder dan de discipline accountancy, waaronder ook belastingadvies en personeel vallen. ”De overige disciplines gaan ook in dit proces mee, want één de Jong & Laan betekent ook één kwaliteitsniveau. En dat geldt niet alleen voor de dienstverlening richting onze klanten. Er ligt ook een duidelijke focus bij de werknemers, tenslotte zijn die het boegbeeld van onze organisatie”, aldus Marco.

Kwaliteit & Leren

Directeur Roland Ogink geeft aan dat transparantie voor de Jong & Laan niet alleen openheid over cijfers betekent. “Ondanks de situatie hebben we een goed jaar achter de rug. Naast die cijfers laten we ook zien hoe we ervoor staan op het gebied van reviews, integriteit, opdrachtacceptaties, kwaliteitscontroles (OKB’s en IKC’s) en consultaties. Onderwerpen waarvan we leren. We zijn ervan overtuigd dat alleen daardoor de organisatie zich kwalitatief kan ontwikkelen en succesvol kan zijn. SRA concludeerde dat onze manier van werken waarborgt dat we kwaliteit leveren. Daar zijn we trots op”.

Mensen & Middelen

Het afgelopen jaar stond in het teken van verandering. Door onze prima IT inrichting bleek de organisatie snel en goed in staat in te spelen op de nieuwe situatie: thuiswerken. Gemotiveerde medewerkers pakten de draad snel op en stonden klaar om de klanten door deze periode heen te helpen. “De transformatie van de wijze waarop we leven en werken konden we aan. Mede door de weg die we al eerder waren ingeslagen: steeds verdergaande digitalisering, zonder onze persoonlijkheid te verliezen. In klantcases, maar ook verhalen vanuit onszelf lees je terug hoe dit ons hielp zowel intern als in contact met onze klanten het werk goed te blijven uitvoeren”, aldus directeur Horst in ‘t Veld.

MVO & duurzaamheid

Een fris, maar niet geheel nieuw onderwerp op de agenda van de Jong & Laan. De organisatie houdt natuurlijk al rekening met duurzaamheid, zoals te zien is bij de nieuwbouw in Tubbergen en is terug te lezen in de klantcases. “Waar we wel een ommezwaai maken is dat we dit onderwerp duidelijker op de agenda naar voren laten komen, zowel intern als richting onze klanten”, geeft Roland aan. 

In het verslag zijn de onderwerpen uitgediept door middel van video’s, interviews, klantcases, verhalen van medewerkers en visuele weergaves. Het verslag is te vinden op www.jonglaan.nl/kwaliteitsverslag-2020.

 

Bron: de Jong & Laan

Laatste nieuws