Accountants voelen zich gesteund door NBA-advertentie

AMSTERDAM - In een paginagrote advertentie reageerde de NBA vorige week op de commotie rond de verklaringen die accountants opstellen voor NOW-steun. Accountants voelen zich gesteund door de paginagrote NBA advertentie.

De NBA plaatste op 21 januari een paginagrote advertentie in alle landelijke dagbladen, als vervolg op een ingezonden brief van de voorzitter in het FD en publicatie van een standpunt over de NOW-regeling en de rol van accountants.

Het bijbehorende nieuwsbericht scoort goed op social media. De meeste accountants zijn vooral blij met de stevige uiting vanuit het accountantsberoep. "Ik vind het mooi!", aldus compliance-adviseur Arnout van Kempen op LinkedIn. "Laat je zien als beroep, maak duidelijk waar je voor staat, en laat merken dat je steeds die balans tussen ondernemer en maatschappij in de gaten houdt."

"Goede actie, kordaat. Ik voel me erdoor gesteund. Dit is het gevolg van de commotie die is ontstaan door de NOW-verklaringen. Het is maatschappelijk bijna niet uit te leggen waarom die controles nodig zijn. Accountants zelf laten zich niet zo horen, die mopperen in de wandelgangen. Daarom is het fijn dat ze er bij de NBA bovenop zitten," aldus Frank Kolijn van accountantskantoor Frank. 

Johan Kemperman van Grip Accountants en Adviseurs schaart zich achter de boodschap van NBA-voorzitter Marco van der Vegte, die bestrijdt dat accountants hoge facturen neerleggen bij geplaagde ondernemers. "Andere organisaties, zoals de Kamer van Koophandel en de werkgevers, hebben zich ook uitgesproken over de NOW-verantwoording. Het is goed dat de NBA haar boodschap eveneens kenbaar maakt. Wij hebben de deskundigheid om de verklaringen op te stellen, daar worden wij op aangesproken, dat is onze rol in het maatschappelijk verkeer, zo is die afgesproken. Deze werkzaamheden moeten zorgvuldig worden uitgevoerd."

 

Bron: NBA

Laatste nieuws