NBA Impact Challenge start social media offensief

AMSTERDAM - De NBA Impact Challenge-campagne, dit najaar gestart in het kader van de voorlichting over het accountantsberoep aan scholieren en studenten, wordt vanaf 22 oktober ook ingezet op diverse sociale media.

Drijfveren om accountant te worden

In een reeks korte video's vertellen 'boegbeelden' en ambassadeurs van het accountantsberoep op LinkedIn, Facebook, YouTube en Instagram over hun drijfveren om accountant te worden en hoe zij hun vak ervaren. Onder hen zijn NBA-voorzitter Marco van der Vegte, Agnes Koops (PwC), Shashi Baboeram Panday (Talpa) en Yvonne Vlasman (Grant Thornton).

De social media campagne loopt in eerste instantie van 22 oktober tot 16 december 2020 en is ontwikkeld door jongeren-marketingbureau Soapbox. Dat bureau bedacht al eerder het concept voor de nieuwe scholieren- en studentencampagne.

De NBA Impact Challenge laat scholieren en studenten kennis maken met de werkzaamheden en het aandachtsterrein van accountants. Aan de hand van een casus krijgen zij vraagstukken en dilemma's voorgelegd waar accountants mee te maken hebben. De campagne richt zich op de bovenbouw van havo en vwo en op de eerste twee jaar van relevante hbo- en wo-studies. Op middelbare scholen wordt in oktober en november een reeks van bijna vijftig gastlessen verzorgd door heel Nederland, zowel live als online.

Bekijk meer informatie op www.nbaimpactchallenge.nl.

 

Bron: NBA

Laatste nieuws