Hoe neem ik mijn klanten mee in de transitie naar een succesvol advieskantoor? 3 tips.

18-01 06:03 | bron: AccountancyWorld

ROTTERDAM - Veel accountants maken de transitie naar een succesvol advieskantoor. Dit betekent dat ze de boekhouding automatiseren en advisering het speerpunt wordt. Maar niet iedere klant zit te wachten op deze transitie. Krijg ik dan een rekening voor ieder telefoontje? Belangrijk dus om je klanten enthousiast te maken voor deze nieuwe manier van werken. De volgende drie tips gaan jou helpen:

Tip 1. Formuleer een visie met het voordeel voor je klant

Je wilt je klanten enthousiast maken voor jouw nieuwe manier van werken. Een visie waar de klant zich mee identificeert helpt hierbij. Twee voorbeelden ter illustratie: ‘wij ontzorgen u graag met uw boekhouding’. Of: ‘wij helpen ondernemers bij het bereiken van successen’. Beide visies benadrukken het voordeel voor de klant. Via diverse communicatiemiddelen, zoals (digitale) folders en de website, maak je klanten bewust van jullie (nieuwe) visie. In een persoonlijk gesprek kun je vervolgens toelichten wat deze visie betekent voor jullie werkwijze.

Tip 2. Vraag door op ambities

In een plan van aanpak maak je de ambities van jouw klant inzichtelijk. Wil hij/zij meer vrije tijd? Of juist de organisatie laten groeien? Ken je de ambities van je klant? Dan is het makkelijker om hem/haar ervan te overtuigen dat jouw advies gaat helpen om deze ambities waar te maken. De volgende vragen kun je gebruiken om de ambities van jouw klant in kaart te brengen.

  • Waar zie je jezelf en je onderneming over vijf jaar staan?
  • Waar zou je beter in willen worden?
  • Wat staat bovenaan je bucketlist?
Tip 3. Geef tussentijds advies

Laat klanten erváren wat jouw nieuwe werkwijze hen oplevert, namelijk een beter advies. Hoe je dat doet? Een voorbeeld: jouw klant heeft als ambitie dat hij/zij volgend jaar met het gezin een rondreis wil maken door Canada. Dat kan alleen als de business goed loopt. Door je klant op basis van tussentijdse cijfers te adviseren over de voortgang, help je hem/haar om zijn/haar ambities waar te maken. Dit kan met concrete actiepunten, zodat de klant ervaart dat jouw advies daadwerkelijk van toegevoegde waarde is. 

Het komt voor dat je niet iedere klant kunt overtuigen van jouw nieuwe werkwijze. Soms betekent dit dat je afscheid moet nemen van een aantal klanten. Maar vergeet niet dat je er ook nieuwe klanten voor terug krijgt: een nieuwe generatie ondernemers die jouw nieuwe werkwijze omarmen. Wil je meer weten over de verwachtingen van deze nieuwe generatie ondernemers? Download dan ons e-book: De échte redenen waarom jouw accountants- of administratiekantoor moet veranderen.

DOWNLOAD HET EBOOK

 

 

Bron: DizzyData - partner AccountancyWorld





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 feb 375 miljoen euro extra coronasteun voor gedupeerde bedrijven
24 feb KPMG: 'Fintech investeringen nemen in tweede helft van 2020 fors toe'
24 feb NBA loftrompet 2021
24 feb Exact benoemt Joep Hoeks tot Chief Product Officer
24 feb Veilig, snel en zorgeloos elektronisch factureren met PEPPOL
24 feb Post HBO AA Accountancy - MKB Fit for Future
23 feb Hooggerechtshof geeft aanklager toegang tot belastingpapieren van Trump
23 feb CBS: economie kromp vorig jaar het sterkst in Noord-Holland en Groningen
23 feb Nieuwe versie handleiding opstellen PE-portfolio
23 feb 46.000 ondernemers vragen in eerste week al subsidie voor vaste lasten aan
23 feb Grootste waardedaling voor bitcoin in een maand tijd
23 feb Blog Joris Joppe: Drie tips voor betere communicatie
23 feb UBO Verklaring: Wat is het? (inclusief voorbeeld)
23 feb Student in de spotlights: Julia Bonapart
23 feb Virtual Demodagen 2021
22 feb Veel meer bedrijven vragen om loonsteun
22 feb RJ-Uiting 2021-3: Verwerking baten uit nalatenschappen
22 feb Accountantskantoren lijken steeds vaker te stoppen met wettelijke controles
22 feb Volkskrant: Nieuwe fout Belastingdienst zou duizenden ondernemers in schulden gestoken hebben
22 feb Vermelding in jaarrekening van transacties met verbonden partijen
22 feb Heeft een ondernemer altijd recht op zijn eigen data, ook in geval van wanbetaling en een faillissement?
22 feb Bedrijfsprocessen & Workflow - over energie, passie, missie, visie en de waarom
19 feb Eerste jaarrekening op basis van ESEF-eisen gepubliceerd
19 feb Sterk herstel overnamemarkt
19 feb CROP breidt uit met twee nieuwe partners
Poll
Ik heb voldoende mogelijkheden om thuis te werken
Het Accountancyworld netwerk
Accountancyworld verbindt professionals uit de Finance met elkaar. Word ook onderdeel van Accountancyworld!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?