New10 | Zo creëer je loyaliteit in de online financiële dienstverlening
bron: AccountancyWorld
AMSTERDAM - Deze uitspraak hangt vast als een tegeltje aan je muur: “een nieuwe klant winnen is zilver, een oude klant behouden is goud”. Daar zit een kern van waarheid in. Een nieuwe klant winnen kost een veelvoud van wat het kost een oude klant te behouden. Maar klanten binnenboord houden is dankzij internet een stuk lastiger geworden. Dienstverleners vergelijken en overstappen was nog nooit zo makkelijk. In deze strijd is loyaliteit een krachtig wapen. Daarom geven we je graag 5 tips waarmee je klantloyaliteit vergroot.
Wat is loyaliteit?
Loyaliteit is een onzichtbare maar sterke kracht die mensen verbindt. Je bent loyaal aan familie en vrienden, maar ook aan merken en organisaties. Loyaliteit gaat om het uitsluiten van risico’s. Je kiest ervoor om zaken te doen met iemand die je kent en van wie je weet wat je kunt verwachten. En heb je die ervaring eenmaal ergens gehad, dan denk je er niet eens aan om naar een ander te gaan: je wil die ervaring keer op keer.
Al jouw klanten kijken naar anderen
Internet is een geweldige plek om te vergelijken. Wat is de beste televisie? Wie biedt mij de goedkoopste hypotheek? En ook in de financiële dienstverlening wordt druk vergeleken. Welke accountant krijgt de beste reviews van andere ondernemers? Welke adviseur helpt mij het beste met het vinden van de juiste financiering?
Klanten vergelijken nu eenmaal. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw diensten keer op keer als winnaar uit de bus komen en dat klanten niet overstappen naar je concurrent? Een sterk wapen in de strijd om je klant te behouden is loyaliteit. Bied je klanten meerwaarde en het zal niet eens bij ze opkomen om bij je weg te gaan. Met deze 5 tips krijg je dat voor elkaar.
Met kortingen en andere financiële voordeeltjes bind je klanten snel aan je. Maar dit alleen is geen duurzame loyaliteit. Immers, zodra er een aantrekkelijker aanbod langskomt, zullen ze daarop toehappen. Wij raden je daarom aan je klanten ook intrinsiek te motiveren om bij jou te blijven. Deze 5 tips helpen je met opbouwen van duurzame loyaliteit.
5 tips waarmee je loyaliteit creëert bij je klanten
Bron: New10 - partner AccountancyWorld
Laatste nieuws
-
29 mrt Exact bekroond partners met onderscheidingen tijdens jaarlijkse Partner van het Jaar evenement
-
29 mrt Diploma's in heel Europa erkennen zorgt voor meer uitwisseling van talent
-
29 mrt ASML positief over miljardeninvestering voor microchipsector
-
29 mrt Producentenprijzen opnieuw gedaald in februari
-
29 mrt Podcastaflevering duikt dieper in de CSRD-regelgeving
-
29 mrt Zó kun je als accountant Agile werken | Agile kenmerken
-
29 mrt Een optimaal presterend accountantskantoor, kan dat dan?
-
28 mrt Kabinet en regio steken 2,5 miljard in plan voor microchipsector
-
28 mrt KPMG en SAP slaan handen ineen
-
28 mrt Meer grip op je debiteurenadministratie met automatische incasso
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan