Omzet AFAS Software stijgt naar ruim 121 miljoen euro

LEUSDEN - AFAS Software heeft 2017 afgesloten met een omzet van ruim 121 miljoen euro, een groei van 13 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het familiebedrijf uit Leusden dankt de groei aan de sterke stijging van het een aantal nieuwe klanten uit het MKB en de uitbreiding in de zorg- en bouwbranche.

AFAS Software heeft het aantal klanten afgelopen jaar zien toenemen. Onder andere bedrijven als VolkerWessels Bouw & Vastgoedontwikkeling, Accon AVM, Boni Supermarkten, Evides en Timing Personeelsdiensten hebben het afgelopen jaar gekozen voor de software van AFAS. “Daarnaast heeft de automatisering binnen de zorg een enorme impuls gekregen. Dat heeft een grote impact gehad op onze groei, evenals het uitbreiden naar de bouwsector”, zegt Arnold Mars, CFO bij AFAS Software. 

Openheid en verbinding sleutelwoorden

AFAS is transparant, niet alleen over de cijfers, maar in alles wat het bedrijf doet. Van verzuim tot aan targets. “AFAS is een glazen huis, waar iedereen naar binnen kan kijken”, aldus Mars. “We vinden het belangrijk om medewerkers, klanten en partners te verbinden en proberen andere bedrijven te motiveren hetzelfde te doen.” 

Focus op software

AFAS levert een rijk uitgerust product, waarin al veel processen zijn ingericht, specifiek op basis van de best-practices vanuit de branche. Hierdoor kunnen klanten van het bedrijf er gemakkelijk mee uit de voeten en krijgen ze de consultants van AFAS een minimaal aantal dagen over de vloer. “AFAS is echt een softwarebedrijf”, vertelt Mars. “We hoeven ons geld niet te verdienen met het verlenen van diensten.” Dat automatisering ook in toekomst doorzet mag duidelijk zijn. “We zien een blijvende behoefte om administratieve processen te automatiseren”, stelt Mars. “En dat is hetgeen waarmee we onze klanten kunnen helpen.”

Eerste paal van nieuw pand geslagen

De harde groei van het softwarebedrijf heeft ertoe geleid dat AFAS Software sinds 10 november aan het bouwen is aan een modern en bovenal groter onderkomen. Dit moet medewerkers, klanten en relaties van het familiebedrijf uit Leusden van een bestendige toekomst voorzien. Het hypermodern complex gaat de naam ‘AFAS Experience Center’ dragen. Mars: “We willen dat het meer dan alleen een kantoor wordt. Het moet een ervaring worden, niet alleen voor onze medewerkers, maar ook voor onze klanten en andere bezoekers.”

Bekijk het volledige online jaarverslag.

Laatste nieuws